Jarenlang kwam ik niet verder dan mijn ego mij vertellen kon. Ik deed maar mee met de rest omdat ik dacht dat dat zo hoorde, maar het was helemaal niet wie ik was. Buiten dat ik deed wat ik leuk vond, klopte de manier waarop dat ging niet bij mij.
Toen ik tot dit besef kwam waar ik mijn aandacht onbewust op richtte, kwam ik tot de conclusie dat ik die stille stem in mijn hart vergeten was. Het niet laten horen van mijn unieke stem zorgde ervoor dat ik mijn ware zelf voorbij ging, mijn verhaal.
Een aardig aantal mensen durft niet te staan voor wie ze zijn omdat ze bang zijn om afgewezen te worden door het laten zien van hun kwetsbare kant. Hier ga je dus grandioos de mist in! Jouw unieke (merk)verhaal is net het verhaal wat het verschil maakt in deze oneindige markt!
Het is je mind. Je mind vindt het maar spannend dat jij het anders gaat doen.
Want de automatische piloot voelt wel veilig en daarom onderneem je geen actie. Dat dacht ik dus ook. Het tegendeel is immers waar. Hoe oncomfortabeler, hoe veiliger én hoe meer jij je in flow voelt.
Jezelf zijn, dat is waar het omgaat zolang je hier bent. Veel mensen blijven op die buitenste (energetische) laag leven. Verre van de laag waar je pas echt weet wie je bent. Onze buitenste laag is de laag die de samenleving ons oplegt. De laag die zegt wie we zouden moeten zijn om succes te behalen, om erbij te horen, om goed genoeg te zijn. Maar horen wij daar eigenlijk wel?
Waarom zou je jezelf anders voordoen dan je in werkelijkheid bent?
Om te weten wie je werkelijk bent mag je (die verwachtingen) wat anderen van je vinden loslaten en gaan staan voor jouw merk. Je bent het waard om gehoord en gezien te worden om wie je bent met de kwaliteiten die je hebt! Welke beperkte gedachten spelen je nu parten? Welke gedachten krijg je als je deze ombuigt? Haal je er op dit moment niet uit wat er wel in jou zit? Laat me je helpen door jouw verhaal te (her)schrijven zodat het aantrekken van jouw doelgroep moeiteloos verloopt en jij nog meer uit je bedrijf haalt dan je had kunnen bedenken.
Jouw potentiële klant is opzoek naar een ijzersterke verbinding met jou. Mensen gaan pas echt ‘aan’ van een persoonlijk en uniek verhaal van degene achter het bedrijf. Wat maakt jou uniek in jouw vak? Wat heb jij te bieden? Waarom ben je gaan doen wat je doet? Vanuit daar wordt jouw ideale klant als het ware naar jouw diensten toegetrokken. Jouw ideale klant zal herkenning met je voelen, je in het achterhoofd houden en gaan overwegen actie te ondernemen. Een bijkomend voordeel: je trekt de mensen aan die met jou matchen wat voor meer verkopen kan zorgen. Als je op deze manier gaat denken kun je ook makkelijker met afwijzing omgaan.
“Schrijven is de taal die je spreekt met je ziel”
Op mijn home pagina van mijn website zag je het waarschijnlijk al.” Schrijven is de taal die je spreekt met je ziel.” Vaak zie je dat mensen hun teksten formeler en directer schrijven. Echter, niet jouw eigen tone of voice gebruiken komt erg onnatuurlijk over. Begrijpelijke taal en lekker lezende stukjes is een must bij het aantrekken van jouw doelgroep.
Je wilt de aandacht van je lezer graag hebben en vasthouden. Dat leest wel wat vlotter en geloofwaardiger in jouw eigen spreektaal! Geen formeel gedoe. Houd het kort, krachtig en bij jezelf. Eigenlijk net zoals je zelf ook een gesprek zou voeren. Je lezer zit dan met volle aandacht in jouw verhaal en zal jouw verhaal ook echt gaan voelen en begrijpen.
Hoe lang wil jij jouw huidige verhaal nog op repeat laten staan?
Ik ben er voor je om je te helpen om bij jouw unieke (merk)verhaal te komen.
De plek waar jouw droomverhaal gemanifesteerd wordt.
Hoe zou het zijn als je niet harder maar slimmer en vanuit flow gaat werken?
Jouw ideale doelgroep bereikt en behoudt? Jij jouw droomverhaal gaat leven?
Stuur me gerust een berichtje. Ik denk graag met je mee!